roxannemichel.reismee.nl

Ellende en plezier

Soms is iets zo lang zo geweldig dat je je afvraagt wanneer het mis gaat. Vorige week gebeurde het dan; de eerste tegenvaller tijdens mijn reis. Omdat ik op dinsdag met mijn Duitse maatje zou vertrekken uit Paihia, hielden we maandagavond/nacht nog een afscheidsfeestje. Iedereen dronken, allemaal super gezellig, totdat ik ontdekte dat ik mijn telefoon kwijt was. Iedereen hielp me zoeken en ik heb meerdere keren naar mijn telefoon gebeld, maar geen succes. De eerste keren duurde het even voordat de telefoon overging op voicemail, maar kort daarna ging het ineens direct over op voicemail. Ik had de telefoon vlak voor het feesten opgeladen, dus de batterij kon nog niet op zijn. Dat betekent dat iemand hem dus heeft uitgezet! Hufters! Volgende dag de politie gebeld waardoor ik mijn bus naar Auckland bijna miste. In plaats van een ontspannen afscheid, een hoop stress. Dit had weer als resultaat dat ik de volgende dag (woensdag 27 januari) ziek begon te worden en een aantal dagen met koorts in het hostelbedje lag. Ik heb op mijn laatste dag nog wel een nieuwe telefoon kunnen kopen, waardoor ik me eindelijk weer compleet voel.
Zaterdag stapte ik weer op de Stray bus op weg naar Raglan. Ik was nog steeds niet top fit, maar was blij om Auckland weer uit te zijn. In Raglan heb ik weer nieuwe leuke mensen ontmoet, waardoor ik me mentaal weer beter voelde. Fysiek ben ik helaas nog niet helemaal de oude. In Raglan deed ik een Sunset Cruise en de volgende dag gingen we naar de Waitomo Caves. Dat was zo'n super gave ervaring! Klimmen, klauteren en zwemmen in een wetsuit door de grotten heen. De gloeiwormen waren ontzettend mooi om te zien. Een unieke ervaring die ik iedereen aanraad die ooit naar Nieuw-Zeeland gaat.
Afgelopen nacht verbleef ik (door een klein misverstand) in een hostel in Waitomo. Een welkome misverstand, want het gaf me de tijd om uit te rusten en de rest van mijn reis te plannen voor ik weer verder trek. Vanavond gaan we naar een traditioneel Maori huis waar we dineren, overnachten, zingen en de Haka (warrior dans) leren. Daarna staan Rotorua en Hobbiton op het programma!
Laat al die leuke dingen maar komen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active